Op zoek naar een maaltijd bij jou in de buurt?

Huisregels

Onze Huisregels,

Mijnthuismaaltijd probeert zo simpel en eenvoudig mogelijk te werken en kent daarom weinig huisregels. We zullen ze in het kort even uitleggen:

1. Echtheid van Profielen:
Nieuwe aanbieders/koks worden altijd gecontroleerd. Elk profiel wordt door mensen, niet door computers, gecontroleerd. En als het je dan toch lukt om een vals profiel aan te maken, dan wordt deze uiteraard per direct bij ontdekking verwijderd. Eventuele openstaande vorderingen worden niet uitgekeerd. 

2. Alle aanbieders/koks zijn volledig autonoom.
Klikt pittig, maar we bedoelen dat niemand bij ons in dienst is. Je bent als aanbieder/kok zelf verantwoordelijk voor je aangifte en afdracht van je belastingen en mogelijke inkomsten die je vanuit Mijnthuismaaltijd verdient. Mijnthuismaaltijd heeft uiteraard ook de verplichting om alle inkomsten en uitgaven te verantwoorden. Dus ook de uitgaven richting de aanbieders/koks.

3. De kwaliteiten van de gerechten.
Mijnthuismaaltijd gaat niet alles keuren, dat laten we aan de kopers over. Niet iedere hobby-aanbieder/kok heeft dezelfde kwaliteiten en het is een kwestie van smaak. Mocht een gerecht niet echt je ding zijn, dan weet je dat je een volgende keer wellicht niet meer bij deze aanbieder/kok een gerecht moet bestellen. Mijnthuismaaltijd is dan ook niet verantwoordelijk voor de kwaliteit en versheid van de gerechten en/of de hygiëne die de aanbieder/kok hanteert. Als je als koper zelf een gerecht ophaalt, let dan gewoon goed op met wat je meekrijgt. Mijnthuismaaltijd keert geen geld uit aan kopers en is niet verantwoordelijk voor het eindproduct. Indien je echt niet tevreden bent, is het altijd mogelijk een klacht over een gerecht of over een aanbieder/kok in te dienen via klanten@Mijnthuismaaltijd.nl. Deze klachten worden altijd serieus genomen en besproken met de aanbieder/kok.

4. Gedrag van de consument en de aanbieder. 
We verwachten van elke koper dat hij zich netjes en beschaafd opsteld richting de aanbieder/kok. Dat hij ervoor zorgt dat hij zich beschaafd meldt aan de deur als hij een maaltijd kan afhalen. En dat hij de aanbieder/kok ook niet rechtstreeks zal aanspreken op een gerecht als dit hem niet is bevallen. Mijnthuismaaltijd werkt vanuit een sociaal netwerk-principe. De buurt kookt voor en door elkaar. Je leert via Mijnthuismaaltijd de buurt en buurtbewoners kennen, je kunt ook via onze sociale media van Mijnthuismaaltijd de banden met elkaar verstevigen. Dat houdt in dat er wel vertrouwen wordt gevraagd en dat je elkaars privacy respecteert. De koper kan en mag niets doen met de privacygegevens van de aanbieder/kok, mag deze niet aanbieden aan derden noch gebruiken voor eigen commerciële doeleinden of die van derden. Indien een koper zich uiteindelijk niet gedraagt richting een aanbieder/kok kan een aanbieder/kok ook een klacht indienen. Indien noodzakelijk zal Mijnthuismaaltijd de koper weren uit ons portaal of zelfs aangifte doen. Hetzeflde geldt ook voor de aanbieder/kok

5. De koper heeft met de aanbieder/kok een afspraak gemaakt over wanneer hij zijn maaltijd afhaalt of wanneer deze bezorgd kan worden. 
Het kan altijd gebeuren dat er iets tussenkomt waardoor je een afspraak niet kan nakomen. Laat dat dan de aabieder weten per email of telefonisch. Het afzeggen van een afspraak dient uiterlijk twee uur van te voren worden gedaan.
Voor het nakomen van een afspraak geldt een marge van een half uur voor en een half uur na de afgesproken tijd. Indien de koper niet komt opdagen en niets van zich laat horen kan de aanbieder/kok het gerecht via Mijnthuismaaltijd vrijgeven. De koper ontvangt geen geld terug. Indien de aanbieder/kok zich niet aan de afspraak houdt dan krijgt de koper zijn geld terug, minus de commissie die Mijnthuismaaltijd zou verrekenen met de aanbieder/kok. De aanbieder/kok krijgt niets uitgekeerd.

6. Mijnthuismaaltijd biedt een sociaal netwerk voor mensen die graag aanbieder/koken en voor mensen die goedkoop en makkelijk willen eten. 
Mijnthuismaaltijd is geen netwerk voor commerciële partijen, restaurants of bedrijven. Dit wil niet zeggen dat professionele aanbieders/koks geen activiteiten mogen ondernemen vanuit hun eigen huis binnen het platform van Mijnthuismaaltijd. Werkeloze aanbieders/koks, ZZP-ers etc zijn uiteraard meer dan welkom. Zij kunnen grotere partijen maaltijden aanbieden waarbij Mijnthuismaaltijd kan bemiddelen richting zorginstellingen, bejaardenhuizen, scholen en dergelijke. Mijnthuismaaltijd is niet verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van deze deelnemers. Elke deelnemers is zelf verantwoordelijk voor opgave bij uitkering, contact met UWV en belastingdienst. 

7. Is Mijnthuismaaltijd aansprakelijk voor de relatie tussen aanbieder/kok en koper? Nee. 
Ook niet voor de gerechten. We bemiddelen tussen de thuisaanbieders/koks en de consumenten en regelen daarbij het betalingsverkeer. We zorgen daarnaast voor een stuk marketing en promotie voor onze aanbieders/koks via sociale en traditionele media. Mijnthuismaaltijd zorgt met regelmaat voor acties binnen Mijnthuismaaltijd waarbij aanbieders/koks goedkoop aan levensmiddelen, kookgerij en dergelijk kan komen. 

8. Mijnthuismaaltijd geeft dan ook nooit persoonlijke gegevens door aan derden
die geen overeenkomst hebben met Mijnthuismaaltijd en zeker niet zonder toestemming van de aanbieders/koks.

9. Aanbieders/koks en kopers kunnen recensies geven over de maaltijden en uiteraard ook over Mijnthuismaaltijd. 
We verwachten wel bepaalde normen en waarden van deze commentaren en zijn dan ook vrij deze te verwijderen.

10. Mijnthuismaaltijd beloont aanbieders/koks en kopers die andere aanbieders/koks aanbrengen door hen een percentage te bieden per aangebrachte aanbieder/kok. 
Hierbij geldt wel dat het niet mag gaan om aanbieders/koks die al eerder klant waren, mensen afkomstig van hetzelfde woonadres of een profiel dat niet actief zal worden. Elke te verdienen percentage is op basis van concreet verkochte maaltijden.

11. Mijnthuismaaltijd is uitsluitend bedoeld als tussenpersoon voor aanbieders/koks en kopers.
Voor aanbieders en afnemers van maaltijden. Er mag dan door aanbieders/koks ook niets anders dan maaltijden worden aangeboden, tenzij dit schriftelijk wordt goedgekeurd door Mijnthuismaaltijd.

12. Betalingen aan aanbieders/koks lopen via Mijnthuismaaltijd.
Mijnthuismaaltijd maakt het bedrag periodiek over aan de aanbieders/koks en verrekent daarmee de commissie (10% over verkoopbedrag met een minimum van € 0,45). Mijnthuismaaltijd vergoedt pas het bedrag nadat de koper de bestelling heeft afgerekend.